Heading tags
Definitie van heading tags
Heading tags zijn HTML-elementen die worden gebruikt om de koppen in een webpagina te definiëren. Ze variëren van H1 tot H6, waarbij H1 de belangrijkste is. H1 wordt typisch gebruikt voor de hoofdtitel van de pagina. H2 tot H6 worden gebruikt voor subkoppen, waarbij het nummer aangeeft hoe ondergeschikt de kop is. Zorg ervoor dat je deze labels in de juiste volgorde gebruikt om een logische structuur te creëren. Op die manier helpen de labels bij het structureren van de content en verbeteren de leesbaarheid en SEO. Zoekmachines gebruiken heading elementen om de inhoud van een pagina beter te begrijpen.
In online marketing
Heading tags spelen een belangrijke rol in SEO, wat een belangrijk onderdeel is voor online marketing. Goed gestructureerde en geoptimaliseerde heading tags helpen zoekmachines de inhoud van een pagina te begrijpen, wat leidt tot een betere rangschikking in zoekresultaten. Dit verhoogt de zichtbaarheid van de website en trekt meer organisch verkeer aan.
Beknopte heading tags
Terwijl je wilt dat titels beschrijvend zijn, is het ook belangrijk om ze beknopt te houden. Lange titels kunnen overweldigend zijn en maken het moeilijker voor gebruikers en zoekmachines om de kern van de sectie te begrijpen.
Online marketing begrippenlijst
- A/B-test
- AB-test
- Above The Fold
- Account based marketing
- Acquisitie
- Ad auction
- Ad extensions
- Ad Rank
- Adaptive Design
- adaptive of responsive design
- Advertorial
- Affiliate marketing
- Ahrefs
- AI
- ai overview google
- AI-technologie-verbeteren-Gemini
- AIDA-model
- Algoritme
- Alt tag
- Alt-text
- AMP
- Anchor link
- Anchor tag/text
- API
- Audience targeting
- AVG
- Caching
- Canonical tag
- CAPTCHA
- Chatbot
- ChatGPT
- ChatGPT-OpenAI
- CMS
- Commissie
- Concurrentieanalyse
- Content
- Content Syndication
- Contentsilo
- Contentstrategie
- Conversational marketing
- Conversie
- conversie optimalisatie voor bedrijven
- conversie-funnel-i
- Conversie-optimalisatie CRO
- Conversieratio
- Cookies
- Copywriting
- CPA / CPC / CPL / CPM / CPS / CPV
- Crawlen
- CRM
- Cross-linking
- Cross-linking
- CSS
- CTA (call to action)
- CTR
- Customer journey
- Customer Lifetime Value (CLV)
- Gastblog
- Gebruiksvriendelijkheid
- Geo-targeting
- Gesponsorde link
- Google Ads
- google ads op smartphone
- Google Ads Smart Bidding
- Google algoritme
- Google Analytics (GA)
- Google Gemini
- Google Hummingbird update
- Google Mijn Bedrijf (GMB)
- Google Panda update
- Google Penguin update
- Google Posts
- Google Sandbox
- Google Search Console
- Google Shopping
- Google Tag Manager (GTM)
- Google Trends
- Google Updates
- Grey Hat SEO
- Guest blogging

