Online marketing

Online marketing is een verzamelnaam voor verschillende marketingtechnieken die ingezet worden om een bedrijf online onder de aandacht te brengen. Met de juiste online marketing strategie kan een bedrijf een enorme groei doormaken.

Als online marketing bureau kunnen we verschillende technieken inzetten om jouw bedrijf te helpen groeien. Daarbij kun je denken aan SEO, advertenties en social media, maar ook aan conversieoptimalisatie. De beste resultaten ontstaan meestal wanneer we meerdere van deze technieken combineren.

Een gratis analyse aanvragen

Ben jij benieuwd naar hoe jouw bedrijf online kan groeien? Wij voeren graag een gratis analyse ter waarde van € 250,- voor je uit. Daarin werken we de kansen van online marketing uit voor jouw bedrijf.

Na de groeianalyse doen we je een aanbod om jou te helpen bij jouw online marketing. Je beslist echter zelf of je dat aanbod aanneemt of niet. Een gratis analyse van Rocket Marketing is dus écht gratis en vrijblijvend.

Wanneer wij een groeianalyse voor je uitvoeren, ontvang je een uitgebreid rapport met tips voor de groei van je bedrijf. Merendeel van de bedrijven waarvoor we een groeianalyse uitvoeren (85%) blijkt omzet mis te lopen. Ben jij benieuwd of dit ook voor jouw bedrijf geldt? Vraag dan snel een gratis analyse aan.

Samen een strategische sparringsessie?

Wat zijn jouw groeidoelstellingen? Plan een afspraak in met een online marketing specialist.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Hoogste niveau

Alleen het beste is goed genoeg voor onze klanten. We zijn competitief, zien nieuwe kansen en houden van ons werk. Zo leveren we service van het hoogste niveau.

Waardevolle Resultaten

We werken aan online marketing oplossingen gericht op jouw doel. Door planmatig te werken en actie te nemen behalen we waardevolle resultaten voor jouw bedrijf.

Persoonlijk & Helder

Persoonlijk contact en heldere plannen vormen de basis voor een succesvolle samenwerking. Jij staat in direct contact met onze marketingspecialisten. 

Verschillende vormen van online marketing

Online marketing is een dynamisch en veelzijdig veld dat voortdurend evolueert. Het biedt een palet van mogelijkheden die essentieel zijn voor de groei en het bereik van elk bedrijf in het digitale tijdperk. Online marketing strekt zich uit van subtiele affiliate marketing tot de fijne kneepjes van zoekmachine optimalisatie, en elke methode opent nieuwe deuren naar succes. Op basis van de specifieke doelgroep die aansluit bij jouw product of service, kun je kiezen uit de volgende marketingvarianten:

Zoekmachine Optimalisatie

Als je door je doelgroep beter vindbaar wilt worden, dan is zoekmachine optimalisatie (SEO) een effectieve strategie. Hiermee laat je aan Google en andere zoekmachines zien dat jouw website relevant is, zodat hij hoger in de zoekresultaten komt. SEO bestaat uit het optimaliseren van de techniek achter je site (denk aan veiligheid en gebruiksvriendelijkheid), on-page optimalisaties met waardevolle content en off-page optimalisaties door interne en externe linking.

Online Advertising

Online adverteren is een directe manier om je zichtbaarheid en bereik bij je doelgroep te vergroten door te targeten met advertenties die zijn afgestemd op hun zoekgedrag en interesses. Dit kan via zoekmachines, sociale media en andere platforms. De kracht van betaalde advertenties ligt in de flexibiliteit en meetbaarheid. Je kunt real-time resultaten volgen, campagnes bijsturen voor maximale effectiviteit en zo een directe impact maken op je verkoop en merkbekendheid

Social Media Marketing

Met Social Media Marketing benut je sociale netwerken om je merk, producten of diensten te promoten. Het is een unieke manier om een gesprek aan te gaan met je doelgroep, waarbij interactie en betrokkenheid centraal staan. Hiermee bouw je een trouwe volgersbasis op. Deze aanpak helpt niet alleen om de naamsbekendheid te vergroten, maar stimuleert ook directe interactie met klanten, wat essentieel is voor het aangaan en behouden van langdurige klantrelaties.

E-mailmarketing

Om rechtstreeks te communiceren met je doelgroep, is e-mailmarketing een goede manier om je te onderscheiden. Met gepersonaliseerde e-mails kun je relevante informatie, aanbiedingen en updates delen en klantrelaties opbouwen voor de lange termijn. E-mailmarketing biedt ook de mogelijkheid om de betrokkenheid en reacties nauwkeurig te meten, wat essentieel is voor het optimaliseren van je marketinginspanningen.

Affiliate Marketing

Affiliate marketing is een prestatiegerichte aanpak waarbij je samenwerkt met externe partijen of influencers die jouw producten of diensten promoten in ruil voor een commissie. Deze methode maakt gebruik van de netwerken en het bereik van anderen om je merk te verspreiden. Het is een effectieve manier om een nieuw publiek te bereiken, met het voordeel dat je pas betaalt voor daadwerkelijke resultaten, zoals verkopen of leads.

Display Advertising

Display Advertising omvat het gebruik van visuele advertenties op websites, sociale media en andere digitale platforms. Met Display Advertising via Google Ads heb je toegang tot een netwerk van meer dan 3 miljoen websites, waardoor je advertenties een enorm bereik krijgen. Deze vorm van online marketing kan bijzonder effectief zijn voor het opbouwen van merkbewustzijn en het aantrekken van (nieuw) verkeer naar je website. 

Waarom is online marketing een must?

Met online marketing brengen we producten en/of diensten online onder de aandacht bij jouw doelgroep. Hierbij kun je denken aan advertenties op het internet, maar niet alle vormen van online marketing zijn zo direct.

Denk bijvoorbeeld maar aan zoekmachine optimalisatie, affiliate marketing, content marketing en social media marketing. Online marketing is een must voor de meeste bedrijven, omdat het web enorme kansen biedt. Niet voor niets is online marketing tegenwoordig de grootste en snelst groeiende reclamemarkt.

Voordelen van online marketing

  • Doeltreffender dan traditionele marketing
  • Aanhoudende verbetering in zichtbaarheid bij potentiële klanten
  • Betere balans tussen je marketing investering en je rendement
  • Alles is meetbaar, omdat je inzicht hebt in de gehele klantreis

Omdat alles meetbaar is bij online marketing, kun je precies bijhouden wat jouw digitale bezoekers op je website doen, van het meten van het inkomende verkeer tot hun acties en gedrag op je website. In Google Analytics stel je jouw doelen in, waarna het jouw doelen en conversiepercentages bijhoudt.  Zo kun je bijvoorbeeld ook nagaan of jouw bezoekers de acties uitvoeren die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Dat kan zoiets zijn als het inschrijven voor een nieuwsbrief of het afsluiten van een abonnement, maar ook aankopen doen in jouw webwinkel. Voeren ze de acties niet uit, dan kun je ook zien waar in het proces ze stranden.

Online marketing overleg

Veelgestelde vragen

Online marketing, ook wel digitale marketing genoemd, is een essentieel onderdeel van de marketingstrategieën van veel bedrijven. Het omvat alle marketingactiviteiten via digitale kanalen zoals social media, e-mail, zoekmachines en websites. Het doel van online marketing is om een merk of product te promoten en de doelgroep te bereiken via internet. Door online marketing kunnen bedrijven hun zichtbaarheid en merkbekendheid vergroten, meer leads genereren, meer verkeer naar hun website leiden en uiteindelijk meer verkoop realiseren. De voordelen van online marketing zijn talrijk, waaronder lagere kosten dan traditionele marketingmethoden, gerichtere targeting en meer meetbare resultaten. Met de voortdurende groei van het internet en de toenemende afhankelijkheid van digitale technologieën, zal online marketing alleen maar belangrijker worden om je bedrijfsdoelen te bereiken

We leven in een digitale wereld, daarom is online marketing van onschatbare waarde voor bedrijven van alle groottes en in alle sectoren. Het biedt een aantal voordelen ten opzichte van traditionele marketingmethoden, waaronder een hogere ROI, gerichtere targeting, beter meetbare resultaten en lagere kosten.

Online marketing is een strategie die gericht is op het bereiken en betrekken van de doelgroep via digitale kanalen. Je past verschillende tactieken en technieken toe om het verkeer naar een website te vergroten, leads te genereren en uiteindelijk meer verkoop te realiseren. Het succes van online marketing hangt af van een aantal factoren, waaronder de keuze van de juiste kanalen, doelgroep targeting, creatieve (en waardevolle) inhoud en effectieve metingen en analyses.

De beste online marketingstrategieën variëren afhankelijk van je bedrijf, doelgroep en doelstellingen. Een op maat gemaakte aanpak is dan ook cruciaal. Bij Rocket Marketing beginnen we altijd met een grondige analyse van je bedrijf en doelgroep. Vervolgens ontwikkelen we strategieën op basis van bewezen methoden zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing, sociale media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Ons doel is om een strategie te creëren die jouw merk op de juiste manier positioneert en je doelgroep aanspreekt. Ons ervaren team staat klaar om je te helpen bij het kiezen van de meest effectieve strategie voor jouw bedrijf.

Rocket Marketing is een online marketing bureau dat werkt op basis van goed overleg en heldere communicatie. In overleg met jou bedenken we een passende marketingstrategie dat aansluit bij jouw wensen. Om de perfecte strategie te bepalen, zullen we als eerst je doelen en wensen in kaart brengen.

Daarnaast gaan we na wat voor resultaten er momenteel al geboekt worden. Vervolgens beoordelen we welke online marketing kanalen we kunnen inzetten om de gestelde doelen te behalen. Terwijl we voor de ene klant het best een SEO campagne kunnen starten om het gewenste resultaat te behalen, zijn Instagram-advertenties voor een andere klant weer beter. Wij bepalen dan ook altijd welke strategie het best bij jouw bedrijf past.

Wanneer we een campagne voor je starten, dan beginnen we met de basis. Door middel van een sterke fundering, hebben we steeds de mogelijkheid om de strategie verder te optimaliseren.

Wij werken met uitgebreide rapportages, waardoor je altijd op de hoogte bent van onze resultaten en de uitgevoerde werkzaamheden. Wij zijn continu bezig met het evalueren en verbeteren van onze prestaties. Op die manier kunnen w alles uit de campagne halen.

Aan de hand van de doelen die je met jouw bedrijf wil behalen, kies je via welke media en kanalen je dat gaat nastreven. Daarbij formuleer je meetbare conversiedoelen. Via deze doelen bepaal je de effectiviteit van de marketingcampagne en bekijk je waar de verbeterpunten zitten. Oftewel, hiermee bepaal je het succes of het falen van de digitale marketingactiviteiten. Bekijk hieronder de mogelijke doelen.

Lead generation is het wekken van de interesse van potentiële klanten met verhoogde omzet als doel. Dit is een belangrijke marketingdoelstelling ondere andere voor bedrijven die producten of diensten aanbieden die niet direct via de website te koop zijn, maar waarvoor de klant meestal eerst contact moet opnemen. Vormen van lead generation zijn bijvoorbeeld het invullen van een offerteaanvraag, contactformulier of vragen stellen per e-mail of via telefonisch contact.

Branding, of naamsbekendheid genereren voor jouw merk, kan erg belangrijk zijn in markten waar het aantal concurrenten hoog is. In zo’n markt kan jouw doelgroep namelijk veel alternatieven vinden voor het product of de dienst van jouw bedrijf. Door jouw naamsbekendheid te vergroten en een goede reputatie op te bouwen kan je zorgen dat potentiële klanten naar jouw website komen en voor jouw bedrijf kiezen in plaats van de concurrentie.

Wanneer jouw website geen bezoekers trek, dan kun je ook geen leads genereren of producten verkopen. Meestal is de oorzaak dat jouw website niet goed vindbaar is in zoekmachines zoals Google. Denk er maar eens over na, als je zelf op het internet op zoek gaat naar producten of diensten, dan vind je wat je zoekt meestal op de eerste pagina van Google. Sterker nog, het is zelfs zo dat 70% van het organische zoekverkeer op de bovenste 3 zoekresultaten klikt. Staat jouw website daar niet tussen of überhaupt niet op de eerste pagina dan kan je onze hulp goed gebruiken. Via online marketing zorgen we voor betere vindbaarheid.

Standaard kun je conversies in Google Analytics in vier categorieën indelen.

  1. Bestemming: de bezoeker bezoekt een specifieke pagina (de bestemming), zoals de bevestigingspagina na het verzenden van een offerteaanvraag.
  2. Duur: jouw potentiële klant moet voor een bepaalde tijd op een pagina blijven, tijdens het lezen van een blogartikel of het doorlopen van een cursusinstructie.
  3. Pagina’s per sessie: de bezoeker moet tijdens één bezoek een bepaald een aantal pagina’s bekijken op jouw website. Dit zegt iets over de waarde van de informatie op de pagina’s, maar ook over de kwaliteit van de interne links.
  4. Gebeurtenis: jouw potentiële klant moet een specifieke actie uitvoeren zoals het downloaden van een bestand of het bekijken van een drie minuten lange video.

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.