Home » Zoekmachine optimalisatie » On-page SEO
On-page SEO
On-page SEO is het optimaliseren van je website. Factoren die we kunnen optimaliseren zijn de content, interne links, paginatitels en afbeeldingen. Ook de metagegevens komen bij on-page SEO aan bod. Door al deze factoren te optimaliseren, verbetert je positie in de organische zoekresultaten.
Een gratis on-page SEO analyse laten uitvoeren
Ben jij benieuwd hoeveel optimalisatie jouw website nog kan gebruiken? Wij voeren graag een gratis analyse ter waarde van € 250,- voor je uit. Deze analyse is geheel vrijblijvend en gratis. Vaak blijkt uit de resultaten van de analyse dat er nog een hoop moet gebeuren en dat een bedrijf dus omzet misloopt.
We bieden de SEO analyse gratis aan, waarna we je een voorstel doen om met jouw SEO campagne aan de slag te gaan. Je bent vrij in je keuze en kunt dus ook besluiten om zelf met de resultaten van de analyse aan de slag te gaan. Veel bedrijven kiezen er echter voor om on-page SEO uit te besteden.
Meer relevante bezoekers op je website?
Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.
“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”
Wat is on-page SEO en waarom is het een goede investering?
On-page SEO bestaat uit verschillende optimalisatietechnieken die we kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat een website beter gevonden wordt in de zoekmachines.
Op basis van een zoekwoordenanalyse wordt vastgesteld op welke zoektermen een pagina gevonden moet worden.
Door middel van SEO kun je je dus heel gericht op een specifieke doelgroep focussen. Merendeel van het webverkeer van een website is over het algemeen afkomstig van de zoekmachines.
Door middel van on-page SEO zorg je er dus voor dat jouw website meer bezoekers krijgt.
Bij Rocket Marketing doen we altijd een uitgebreide analyse voordat we beginnen met het optimaliseren van de website. Zo kunnen we nauwkeurig bepalen hoe we jouw website het best kunnen optimaliseren.
Er zijn verschillende on-page SEO factoren die invloed hebben op je ranking in de zoekmachines. Hieronder noemen we een aantal belangrijke factoren in willekeurige volgorde:
- De paginatitel
- De metagegevens
- Headings, zoals h1 en h2
- Content
- Afbeeldingen en alt-tags
- Links, zowel intern als uitgaand
- Video’s
- De URL
Voor een succesvolle on-page SEO strategie is het belangrijk dat de bovenstaande factoren geoptimaliseerd worden. Voor de verschillende onderdelen van on-page SEO zijn er richtlijnen bepaald door Google. Aan de hand van die richtlijnen zullen we de website optimaliseren.
De meta title en meta description zijn de stukjes tekst die iemand in de zoekmachines ziet. Deze moeten goed geoptimaliseerd zijn, zodat een potentiële klant eerder de neiging heeft om op jouw website te klikken.
De meta title en description hebben een maximale lengte. Wanneer de meta tags langer zijn, zijn ze niet volledig te zien in de zoekresultaten.
Wanneer de meta’s worden afgekapt, zal een gebruiker van Google minder snel op de website klikken. Wordt er weinig op een zoekresultaat geklikt, dan zal het algoritme van Google daar ook uit concluderen dat de pagina minder relevant is en zal je ranking dus afnemen.
Daarom zijn de meta tags zeer belangrijk voor je ranking.
Zoekmachines maken gebruik van crawlers om het internet te scannen. Headings met HTML-tags zorgen ervoor dat de bot goed kan beoordelen waar een pagina over gaat.
Ook voor de leesbaarheid van een pagina is het goed om een duidelijke indeling met headings te hebben.
Je kunt content als een los onderdeel van Search Engine Optimization zien. De content moet duidelijk en relevant zijn voor de gebruiker.
Voor Google is dit een zeer belangrijke factor. Daarnaast leidt goede content ook tot meer conversies.
Door afbeeldingen en video’s van alt-tags te voorzien, wordt het crawlen eenvoudiger. Daarom is het voor on-page SEO belangrijk om afbeeldingen en video’s relevante alt-tags te geven.
Interne links zijn verwijzingen van de ene naar de andere pagina op één domein. Alle interne links samen zorgen ervoor dat Google een goed beeld krijgt van de structuur van de website.
Zo kan Google beoordelen welke pagina’s het belangrijkst zijn. We noemen het optimaliseren van de linkstructuur ook wel intern linkbuilden, en ook dit kun je aan onze specialisten overlaten.
De URL begint met de domeinnaam en eindigt met een slug. Tussen de domeinnaam en de slug bevindt zich een /-teken. Google zal ook de slug van je website analyseren.
Daarom is het ook belangrijk dat de URL’s op je website zoekmachinevriendelijk zijn. Wij helpen je ook graag bij dit onderdeel van on-page SEO.
Veelgestelde vragen
On-page SEO, of on-site SEO, is een onderdeel van website optimalisatie. Deze vorm van SEO betreft de aanpassing van individuele webpagina’s om hoger te ranken in zoekmachines en meer relevant verkeer te genereren. De term “on-page” verwijst naar de content en HTML-broncode van een pagina die kunnen worden geoptimaliseerd. On-page SEO gaat dus over alle aspecten die je op een eigen website kunt beheersen.
Met off-page SEO richt je je op activiteiten buiten je website om, om de positie van je website in zoekresultaten te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan externe factoren zoals het verkrijgen van backlinks, het opbouwen van je online reputatie en het vergroten van je merkbekendheid op andere platforms.
Onze partners & certificaten
Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.













Over ons
Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?
- Full service online marketingbureau
- Een écht transparante samenwerking
- Direct contact met online marketing specialisten
- No nonsense cultuur
- Groeistrategie op maat
Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.
Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.
We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.