On-page SEO

On-page SEO is het optimaliseren van je website. Factoren die we kunnen optimaliseren zijn de content, interne links, paginatitels en afbeeldingen. Ook de metagegevens komen bij on-page SEO aan bod. Door al deze factoren te optimaliseren, verbetert je positie in de organische zoekresultaten.

Een gratis on-page SEO analyse laten uitvoeren

Ben jij benieuwd hoeveel optimalisatie jouw website nog kan gebruiken? Wij voeren graag een gratis analyse ter waarde van € 250,- voor je uit. Deze analyse is geheel vrijblijvend en gratis. Vaak blijkt uit de resultaten van de analyse dat er nog een hoop moet gebeuren en dat een bedrijf dus omzet misloopt.

We bieden de SEO analyse gratis aan, waarna we je een voorstel doen om met jouw SEO campagne aan de slag te gaan. Je bent vrij in je keuze en kunt dus ook besluiten om zelf met de resultaten van de analyse aan de slag te gaan. Veel bedrijven kiezen er echter voor om on-page SEO uit te besteden.

Meer relevante bezoekers op je website?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Wat is on-page SEO en waarom is het een goede investering?

On-page SEO bestaat uit verschillende optimalisatietechnieken die we kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat een website beter gevonden wordt in de zoekmachines.

Op basis van een zoekwoordenanalyse wordt vastgesteld op welke zoektermen een pagina gevonden moet worden.

Door middel van SEO kun je je dus heel gericht op een specifieke doelgroep focussen. Merendeel van het webverkeer van een website is over het algemeen afkomstig van de zoekmachines.

Door middel van on-page SEO zorg je er dus voor dat jouw website meer bezoekers krijgt.

Bij Rocket Marketing doen we altijd een uitgebreide analyse voordat we beginnen met het optimaliseren van de website. Zo kunnen we nauwkeurig bepalen hoe we jouw website het best kunnen optimaliseren.

Er zijn verschillende on-page SEO factoren die invloed hebben op je ranking in de zoekmachines. Hieronder noemen we een aantal belangrijke factoren in willekeurige volgorde:

  • De paginatitel
  • De metagegevens
  • Headings, zoals h1 en h2
  • Content
  • Afbeeldingen en alt-tags
  • Links, zowel intern als uitgaand
  • Video’s
  • De URL

Voor een succesvolle on-page SEO strategie is het belangrijk dat de bovenstaande factoren geoptimaliseerd worden. Voor de verschillende onderdelen van on-page SEO zijn er richtlijnen bepaald door Google. Aan de hand van die richtlijnen zullen we de website optimaliseren.

De meta title en meta description zijn de stukjes tekst die iemand in de zoekmachines ziet. Deze moeten goed geoptimaliseerd zijn, zodat een potentiële klant eerder de neiging heeft om op jouw website te klikken.

De meta title en description hebben een maximale lengte. Wanneer de meta tags langer zijn, zijn ze niet volledig te zien in de zoekresultaten.

Wanneer de meta’s worden afgekapt, zal een gebruiker van Google minder snel op de website klikken. Wordt er weinig op een zoekresultaat geklikt, dan zal het algoritme van Google daar ook uit concluderen dat de pagina minder relevant is en zal je ranking dus afnemen.

Daarom zijn de meta tags zeer belangrijk voor je ranking.

Zoekmachines maken gebruik van crawlers om het internet te scannen. Headings met HTML-tags zorgen ervoor dat de bot goed kan beoordelen waar een pagina over gaat.

Ook voor de leesbaarheid van een pagina is het goed om een duidelijke indeling met headings te hebben.

Je kunt content als een los onderdeel van Search Engine Optimization zien. De content moet duidelijk en relevant zijn voor de gebruiker.

Voor Google is dit een zeer belangrijke factor. Daarnaast leidt goede content ook tot meer conversies.

Door afbeeldingen en video’s van alt-tags te voorzien, wordt het crawlen eenvoudiger. Daarom is het voor on-page SEO belangrijk om afbeeldingen en video’s relevante alt-tags te geven.

Interne links zijn verwijzingen van de ene naar de andere pagina op één domein. Alle interne links samen zorgen ervoor dat Google een goed beeld krijgt van de structuur van de website.

Zo kan Google beoordelen welke pagina’s het belangrijkst zijn. We noemen het optimaliseren van de linkstructuur ook wel intern linkbuilden, en ook dit kun je aan onze specialisten overlaten.

De URL begint met de domeinnaam en eindigt met een slug. Tussen de domeinnaam en de slug bevindt zich een /-teken. Google zal ook de slug van je website analyseren.

Daarom is het ook belangrijk dat de URL’s op je website zoekmachinevriendelijk zijn. Wij helpen je ook graag bij dit onderdeel van on-page SEO.

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

rocket marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van groeispecialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe groeistrategieën.

We zijn een beetje tegen de stroom in en leggen je graag uit hoe wij te werk gaan. We houden namelijk van transparantie en openheid van zaken. We vertalen jullie doelstellingen naar een online strategie en voeren deze vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier worden jullie volledig ontzorgt en krijgen jullie grip op jullie doelstellingen.