Home » Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie
Bij Rocket Marketing kunnen we zoekmachine optimalisatie gebruiken om meer verkeer naar je website te leiden. Zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) kan als zelfstandig kanaal ingezet worden, maar ook onderdeel uitmaken van een brede online marketing strategie.
Een gratis SEO review aanvragen
Wij bieden je een gratis SEO review ter waarde van € 250,- aan. Onze SEO review bestaat uit een volledige scan en beoordeling van:
- Content
- Techniek
- On-page SEO factoren
- Off-page SEO factoren
Waarom wij een gratis SEO review aanbieden
We bieden deze analyse gratis aan, zodat jij direct weet waar je aan toe bent en wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen. Uit onze SEO reviews blijkt dat merendeel van de geanalyseerde bedrijve groeikansen laat liggen. In onze SEO review lichten we de groeikansen voor jouw bedrijf toe en stellen we een passende SEO campagne voor jouw bedrijf op.
Veel bedrijven kiezen ervoor om hun zoekmachine optimalisatie aan ons uit te besteden. De reviews die wij uitvoeren zijn echter altijd gratis en geheel vrijblijvend.
Meer relevante bezoekers op je website?
Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.
“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”
SEO: Hoe belangrijk is het?
Een geoptimaliseerde website vormt een onmisbare basis voor iedere online marketing strategie. Met behulp van zoekmachine optimalisatie zorgen wij ervoor dat jouw website optimaal werkt. Daardoor behaalt de website hogere posities in de organische zoekresultaten van Google. Want een hogere positie in Google leidt tot meer gratis bezoekers.
Op de organische resultaten in de zoekmachine wordt vaker geklikt dan op de betaalde advertenties. Het merendeel van de bezoekers op een website is afkomstig van zoekmachines. Dit percentage ligt vaak zelfs hoger dan 82%.
Naast de organische zoekresultaten, zijn er in Google ook advertenties te vinden. Zoekmachine adverteren
en SEO zijn beiden onderdeel van zoekmachine marketing. Voor de organische zoekresultaten betaal je niet per klik, terwijl dit bij zoekmachine adverteren wél het geval is.
De wereld van zoekmachines is constant in beweging. Ontwikkelingen en veranderingen worden razendsnel ingevoerd. Om beter te scoren dan je concurrenten, is het belangrijk dat je de ontwikkelingen van Google en andere zoekmachines goed in de gaten houdt. Zo kun je je strategie hierop aanpassen.
Je wilt natuurlijk niet alleen meer bezoekers naar je website trekken, maar ook meer conversies behalen. Het percentage van de website bezoekers dat klant wordt van jouw bedrijf heet de conversieratio. Een goede SEO strategie richt zich op specifieke zoekwoorden, waardoor ook de conversieratio toeneemt.
Een goedwerkende website vormt dus een onmisbaar begin van iedere online marketing strategie. Maar zoekmachine optimalisatie vereist veel kennis en tijd. Het uitvoeren en bijhouden van SEO kan namelijk een behoorlijke uitdaging vormen. Daarom kiezen bedrijven er vaak voor om zoekmachine optimalisatie uit te besteden.
Voordat we met zoekmachine optimalisatie beginnen, willen we eerst kennismaken met jouw bedrijf. Zodra we een goed beeld hebben van je bedrijf, je klanten en de branche, gaan we aan de slag. Deze inzichten vormen in combinatie met onze ervaring en kennis op het gebied van SEO de ideale basis van een succesvolle samenwerking. Het is belangrijk dat we een goed beeld van jouw bedrijf krijgen, omdat zoekmachine optimalisatie maatwerk is.
Zodra we een compleet beeld hebben van jouw bedrijf, wordt het tijd om na te gaan welke zoektermen jouw potentiële klanten gebruiken. We analyseren specifieke woorden en woordcombinaties die zij intypen in de zoekbalk van Google. Zoekwoordenonderzoek of keyword research is de enige manier waarop je dit kunt achterhalen. Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek kunnen we bovendien controleren of jouw website momenteel inhoudelijk goed aansluit op het zoekgedrag van potentiële klanten.
Behalve dat we een zoekwoordenonderzoek uitvoeren, controleren we ook of je website technisch goed in elkaar steekt. Zo gaan we onder andere na of de crawlers van Google in staat zijn om de website goed te scannen. Dat is zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat de pagina’s van je website geïndexeerd kunnen worden. Door middel van technische zoekmachine optimalisatie zorgen we dat de basis van je website goed is.
On-page optimalisatie is slechts één onderdeel van SEO. We controleren daarnaast ook hoe het met de online reputatie van je bedrijf gesteld is. De website van jouw bedrijf wordt namelijk niet alleen beoordeeld op de inhoud, maar op de totale aanwezigheid online. Daarom bekijken we bijvoorbeeld ook hoe het met inkomende links zit en wat voor recensies je hebt. Vervolgens gaan we aan de slag om jouw off-page aanwezigheid te verbeteren.
Aangezien gebruiksvriendelijkheid ook een belangrijke rol speelt in zoekmachine optimalisatie doen we een usability analyse. Hierbij controleren we hoe gebruiksvriendelijk je website is. De functies van de website moeten bijvoorbeeld goed werken op alle apparaten. Dus zowel op laptops als op tablets als op andere mobiele apparaten. Daarnaast moet de website snel genoeg laden. Maar usability is veel meer dan dat. Het gaat hier om een volledig gebruikersgericht ontwerp, want dat levert uiteindelijk meer conversies op.
Waar bevinden jouw potentiële klanten zich? Ze kunnen zich voornamelijk om de hoek van jouw bevinden, maar het is ook mogelijk dat jouw doelgroep in een ander land zit. Afhankelijk van de doelgroep van je bedrijf, bekijken wij voor jouw bedrijf wat we aan internationale en/of lokale zoekmachine optimalisatie kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan het aanmaken of verbeteren van de Google My Business pagina. Ook kunnen we ons door middel van internationale SEO op specifieke landen richten.
Nadat we alle onderdelen volledig hebben geanalyseerd, ontstaat er een goed beeld van de kansen en uitdagingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Dit verwerken we in een SEO campagne waarmee we de organische vindbaarheid van jouw website verhogen. Het is belangrijk dat we de voortgang van de campagne voortdurend kunnen bijhouden. Daarvoor gebruiken we handige tools zoals Google Search Console en Google Analytics. Wij zorgen ervoor dat deze tools op de juiste manier zijn ingesteld.
Iedere maand werken we aan verdere optimalisatie van jouw SEO campagne. We blijven alert op nieuwe kansen en eventuele belemmeringen, zodat we daar direct op kunnen inspelen. Zoekmachines ontwikkelen zich namelijk steeds verder en de concurrentie zit ook niet stil. Daarom is het van belang om continue te optimaliseren. We meten en analyseren de resultaten van de SEO campagne voortdurend en brengen waar nodig verbeteringen aan.
Zodra je merkt dat zoekmachine optimalisatie zijn vruchten afwerpt, is het tijd om na te denken over het inzetten van andere online kanalen. Ieder extra kanaal maakt de online aanwezigheid van jouw bedrijf sterker. Wij denken graag met je mee over de groeimogelijkheden van jouw bedrijf. Zo kunnen we je bijvoorbeeld ook helpen met online marketing kanalen zoals Google Ads, Microsoft Ads, Facebook of LinkedIn.
Veelgestelde vragen
Zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO, is de kunst en wetenschap van het optimaliseren van een website om hogere posities in de organische zoekresultaten van zoekmachines te bereiken. Het is een belangrijk onderdeel van digitale marketing omdat het ervoor zorgt dat je website beter vindbaar is voor potentiële klanten die zoeken naar jouw producten of diensten. Onder SEO vallen verschillende technieken, zoals het optimaliseren van de inhoud van de website, het gebruik van relevante zoekwoorden, het opbouwen van hoogwaardige backlinks, het verbeteren van de gebruikerservaring en het optimaliseren van de technische aspecten van de website.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een continu proces dat bestaat uit verschillende stappen. Het begint met een grondige analyse van je website om te kijken naar de huidige staat van SEO en eventuele obstakels die de zichtbaarheid belemmeren. Op basis hiervan ontwikkel je strategieën om deze problemen aan te pakken en de website te optimaliseren voor zoekmachines.
Zoekmachine optimalisatie is van groot belang als je de online aanwezigheid van je bedrijf of organisatie wil vergroten en meer verkeer naar je website wil trekken. Door te investeren in SEO kan je niet alleen betere zichtbaarheid en hogere conversieratio’s bereiken, maar ook je (merk)autoriteit en betrouwbaarheid vergroten. Bovendien is SEO een duurzame strategie die op de lange termijn resultaten kan blijven opleveren. Het is daarom verstandig om SEO te beschouwen als een essentieel onderdeel van je digitale strategie en erin te investeren om duurzame groei te bereiken.
Het zien van resultaten met SEO vergt tijd en consistentie. Meestal duurt het enkele maanden voordat je verbeteringen opmerkt. De exacte tijd hangt af van verschillende factoren, zoals de concurrentie in jouw sector en de gekozen zoekwoorden. Je kunt zoekmachine optimalisatie vergelijken met het kweken van een plant: het kost enige tijd voordat je de bloemen kunt bewonderen en er de vruchten van kunt plukken. Goed uitgevoerde SEO loont: het is een investering in je online aanwezigheid en bedrijfsgroei op de lange termijn. Door consistent aandacht te besteden aan SEO, zul je de resultaten zien bloeien.
Onze partners & certificaten
Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.













Over ons
Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?
- Full service online marketingbureau
- Een écht transparante samenwerking
- Direct contact met online marketing specialisten
- No nonsense cultuur
- Groeistrategie op maat
Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.
Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.
We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.