Google Ads

Als advertentieprogramma van ’s werelds grootste zoekmachine is Google Ads een uitstekend kanaal om mee te adverteren. Jouw online marketing strategie kan zelfs alleen uit campagnes op Google Ads bestaan, maar je kunt Ads ook met andere online kanalen combineren.

Je kunt bij ons een gratis Google Ads review ter waarde van € 250,- aanvragen. Dan ontvang je een rapport met tips om het rendement van jouw campagnes te verbeteren.

Vraag de Google Ads review aan

  • Gratis analyse ter waarde van € 250,-
  • Rapport vol verbeterpunten voor meer rendement
  • 85% van de geanalyseerde bedrijven loopt omzet mis

Waarom is de review gratis?

Op basis van de Google Ads review doen wij een voorstel om jouw campagne te optimaliseren. Veel bedrijven accepteren dit voorstel en laten het verbeteren van hun campagne over aan onze Ads specialisten, maar deze keuze is geheel aan jou. De Google Ads review is gratis en geheel vrijblijvend.

Meer weten over Google Ads? Lees hieronder verder over het nut van adverteren op Google en hoe het werkt of verdiep je in onze werkwijze.

Samen een strategische sparringsessie?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Google Ads. Waarom is het belangrijk?

Eén van de meest doeltreffende marketingkanalen blijft Google Ads. Adverteren op een platform waar potentiële klanten actief op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt, wie wil dat nou niet? En dan ook nog eens bovenaan staan met je product. Google Ads (voorheen Google Adwords) maakt dit allemaal mogelijk.

Met enige basiskennis van Google Ads kun je al zorgen dat je meer verkeer naar jouw website haalt. Wie weet lukt het je zelfs wel om een zeer succesvolle Google Ads campagne op te zetten. We leggen je graag uit wat Google Ads voor jouw bedrijf kan opleveren. Bovendien lichten we toe hoe wij te werk gaan, zodat je weet waar je op kunt rekenen als je ervoor kiest om jouw Ads te laten beheren.

Wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentieprogramma van ’s werelds grootste zoekmachine. Met deze manier van adverteren richt je je op de zoektermen waarmee potentiële klanten naar jouw product of dienst zoeken. Bovendien betaal je bij Google Ads alleen voor iedere klik op jouw advertentie. Hoeveel je kosten voor één klik bedragen bepaalt Google aan de hand van een complex biedsysteem. 

Doelgericht adverteren met Ads

Als je op tv of in de krant adverteert, zien veel mensen jouw boodschap. Daarvan is een groot deel niet in jouw aanbod geïnteresseerd. Jouw Google-advertenties richten zich daarentegen alleen op specifieke producten of webpagina’s waar klanten naar zoeken. Hierdoor is de kans een stuk groter dat iemand het product bij jou aanschaft. Iemand die zoekt naar het product dat jij aanbiedt, heeft vaak al besloten dat ze dit product gaan aanschaffen. Het is alleen de vraag bij wie.

Adverteren op zoekwoorden

Stel je voor: een klant zoekt in Google naar ‘wandelschoenen.’ De zoekmachine laat een overzicht met zoekresultaten zien en daarboven en onder staan ook een aantal advertenties. Als jij met jouw Google Ads campagne wandelschoenen aanprijst dan sta jij ook tussen die advertenties. Bij de Ads komt in dikgedrukte letters advertentie te staan. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 19% van alle gebruikers na zo’n zoekopdracht op een advertentie klikt. Bij lokale zoekopdrachten is dat percentage nog veel hoger met maar liefst 42%. Dit zijn potentiële klanten die daadwerkelijk op zoek zijn naar datgene wat jij aanbiedt.

Zorg ook dat jouw lokale SEO goed zit.

Google Ads campagne

Een Google Ads campagne is eigenlijk een verzameling van advertenties of advertentiegroepen (ad groups) waarmee je jouw producten of services in het netwerk van Google promoot. Je kunt bijvoorbeeld een overkoepelende campagne starten waarin je wandelschoenen, -sokken en rugzakken promoot. Eén advertentiegroep omvat bijvoorbeeld één of meerdere advertenties die betrekking hebben op wandelschoenen. Alle advertenties binnen deze ad group zijn op dezelfde zoekwoorden en biedingen gericht. Je kunt meerdere advertentiegroepen en verschillende campagnes tegelijk laten lopen. Daarnaast kun je jouw campagne structuur geven met enkele specifieke eigenschappen. Laat jouw advertentie bijvoorbeeld alleen op bepaalde tijdstippen zien of toon de advertentie alleen aan gebruikers die zich in jouw regio bevinden.

Google Ads biedt ook de mogelijk om retargeting of remarketing toe te passen. Daarbij target jouw advertentie gebruikers die al eerder op jouw advertentie klikten. Omdat deze gebruikers geïnteresseerd zijn, is de kans groter dat ze bij jouw hun aankoop voltooien.

Online marketing SEO

Als Google partner staan er meerdere professionals voor jou klaar om ook voor jou rendabele campagnes te realiseren. Wij starten altijd met een uitgebreide analyse van de huidige situatie. Tijdens dit onderzoek bekijken we wat er goed gaat en wat aandacht nodig heeft. Daarna bepalen we de strategie waarmee we de Google Ads campagne voor je opzetten. Hieronder vallen taken zoals zoekwoordonderzoek, het inrichten van de campagne, automatisering via scripts en Google Analytics. Ook nemen we jouw website onder de loep. Zodra de campagne loopt blijven we maandelijks verbeteringen aanbrengen.

Onze Google Ads werkwijze voor bedrijven bestaat in grote lijnen dus uit drie stappen:

  • Analyse & Onderzoek
  • Campagne opzetten
  • Maandelijks campagne optimaliseren

Google Ads Strategie

Tijdens de strategiebepaling reviewen jouw huidige Google Ads aanpak. We kijken ook naar het aantal concurrenten en hun advertenties op Google. Daarnaast onderzoeken we welke prijzen in jouw branche worden betaald per bezoeker. Op basis daarvan kunnen vaststellen hoeveel extra bezoekers je mag verwachten voor het beschikbare advertentiebudget. Ben je nog niet gestart met adverteren op Google dan zijn dit ook belangrijke vragen. Aan de hand hiervan kun je ook een advertentiebudget vaststellen.

Aan de hand van de Google Ads review stellen we vast welke onderdelen zo snel mogelijk opgepakt moeten worden. Tevens stellen we de online marketing doelen vast en spreken we met je af welke uitingen we gaan gebruiken in de advertenties. Dit is hoe we de strategie bepalen die bij jouw budget én doelstellingen past.

Een goede campagne gaat of staat met een uitgebreide zoekwoordanalyse. Door inzichtelijk te maken op welke relevante zoekwoorden je allemaal vertoond kan worden, wordt er vanaf livegang al direct meetbare impact gerealiseerd. Daarnaast maken we ook inzichtelijk op welke irrelevante zoekwoorden we juist niet vertoond willen worden, om ook nog eens onnodige kosten te voorkomen en ons budget maximaal te gebruiken.

Strategie en de uitkomsten van de zoekwoorden analyse vormen het fundament waarop we jouw campagnes gaan inrichten. Voor de campagnes starten en de Ads online gaan leggen we ze ter goedkeuring aan jou voor. We gebruiken een overzichtelijke Google Spreadsheet om de Google Ads set-up te communiceren, zo kun jij snel en gemakkelijk inzien wat je voor je uitvoeren.

Als onderdeel van het inrichten van de Ads campagnes bekijken we hoeveel advertentiegroepen en hoeveel campagnes we moeten aanmaken. Hiervoor selecteren we de relevantie zoekwoorden en schrijven we diverse advertentieteksten. We verdelen het budget over de campagnes en vragen jou om goedkeuring. Nu kunnen de campagnes live!

Google Ads en Analytics koppelen

Doelen stellen is één ding. Wij moeten uiteraard wel zeker weten dat jouw doelen ook goed worden gemeten. Om die reden richten we Analytics op een dusdanige manier in dat beide partijen duidelijk inzicht hebben in de resultaten. Wij zorgen voor de koppeling tussen Google Ads en Analytics. Daarmee maken we de prestatiegegevens voor jouw advertenties en website inzichtelijk via de Google Ads-rapporten van Analytics. Dit biedt ook de mogelijkheid om de remarketing van de advertenties te verbeteren.

Conversies bijhouden

Voordat je campagnes live gaan, controleren we je website. We lopen de conversie funnels door om te kijken welke onderdelen beter kunnen presteren. Op die manier zorgen we ervoor dat het aantal conversies via je website stijgt en je een beter resultaat behaalt. We stellen Google Ads zo voor je in dat de conversies bijgehouden worden en jij kunt zien wat er gebeurt nadat klanten op jouw advertentie klikken. Google Ads kan alle online acties bijhouden, zoals aankopen en aanmeldingen via jouw website en downloads van documenten en apps.

We voeren alle scripts en functionaliteiten door die ons gaan helpen bij het effectief managen van je campagnes. De scripts hebben we zelf ontwikkeld om zo effectief mogelijk de beste resultaten te behalen bij de juiste doelgroep.

Zo zorgen we ervoor dat er continu aan jouw campagne wordt gewerkt.

Na livegang gaan we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes verbeteren. Hierin sturen we op duidelijke targets en maken we het resultaat zo goed mogelijk inzichtelijk. Voor deze meetmomenten gebruiken we de koppeling tussen Ads en Analytics. De maandelijkse rapportage stellen we op met de gegevens die we hierin kunnen uitlezen. Google verzamelt gedurende de maand gegevens over alle digitale interacties met jouw advertenties en website. Met behulp van deze gegevens gaan we na hoe succesvol de advertenties zijn en waar en hoe we ze kunnen aanscherpen om nog betere resultaten te behalen.

Zodra we successen boeken met Google Ads kunnen we eventueel uitbreiden naar meerdere kanalen. Naast adverteren met Google Ads kunnen we ook adverteren op social media kanalen.

Zo kunnen we bijvoorbeeld Facebook, Linkedin, Instagram, Microsoft Advertising (voorheen Bings Ads) of Youtube zeer gericht inzetten. We zien dat ieder kanaal dat je toevoegt, het ander weer versterkt. Wij zullen jou proactief over de groeimogelijkheden adviseren.

Ook zullen we je adviseren of zoekmachine optimalisatie bij jouw bedrijf past.

De keuze of je er vervolgens mee aan de slag gaat, ligt geheel bij jou.

Veelgestelde vragen

Met Google Ads kun je ervoor zorgen dat potentiële klanten jouw bedrijf zien op het moment dat zij op zoek zijn naar producten of diensten uit jouw aanbod. Via het online advertentieplatform biedt je op zoekwoorden en plaats je advertenties op Google en andere websites en apps die deel uitmaken van het Google Display Netwerk. Zo kun je gericht adverteren op specifieke doelgroepen, locaties en apparaten en de prestaties van jouw advertenties bijhouden en optimaliseren met behulp van gegevens en analyses.

De kosten van Google Ads zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals gekozen zoekwoorden, advertentieposities, concurrentie en advertentiekwaliteit. Je bepaalt zelf het budget en betaalt uitsluitend per klik op de advertentie. Een zorgvuldig beheer van je Google Ads-budget, inclusief het instellen van biedingen en targeting, helpt je om een optimale ROI te behalen en binnen het budget te blijven.

Adverteerders betalen alleen wanneer er op hun advertentie wordt geklikt. Bij Google Ads wordt de CPC (Cost Per Click) bepaald door het bod van de adverteerder en de concurrentie op het zoekwoord of de plaatsing. Je biedt dus op zoekwoorden om je advertenties te laten zien op Google of in het Google Display Netwerk. 

Online marketing

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.