Social advertising

Social media advertising is de ideale manier zijn om jouw diensten of producten onder de aandacht te brengen van een specifieke doelgroep. Veel social media kanalen beschikken namelijk ten eerste over informatie zoals leeftijd en woonplaats. En ten tweede over interesses zoals sport, dieren, reizen of duurzaamheid. Met behulp van segmentering en advertising via social media kunnen we jouw doelgroep dus nog persoonlijker aanspreken.

Bij Rocket Marketing hebben we veel ervaring met social media ads. Wij helpen je graag bij het opzetten en optimaliseren van social media campagnes.

Een gratis social media campagne review ter waarde van € 250,-

Veel bedrijven lopen omzet mis omdat zij niet op de juiste manier op social media adverteren. Ben jij benieuwd wat voor jouw bedrijf nu precies een goede social advertising strategie is?

Wij verzorgen een gratis en vrijblijvende review van jouw huidige activiteiten op het gebied van social media advertising. Na afloop van de review ontvang je van ons een duidelijke strategie, zodat je die kunt volgen om een social media campagne met een hoog rendement op te zetten.

Een tweede mogelijkheid is om jouw social media campagne door ons te laten opzetten, uitvoeren en optimaliseren. Veel bedrijven kiezen voor deze optie nadat ze onze gratis review hebben ontvangen. Het is echter geen verplichting, de reviews zijn immers geheel vrijblijvend.

Hoe ben je goed zichtbaar via social media kanalen?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Hoe belangrijk is adverteren op social media?

Ontzettend veel mensen maken gebruik van social media. Zo heeft Facebook bijvoorbeeld in Nederland alleen al meer dan 12 miljoen gebruikers. Andere populaire social-mediakanalen zijn Youtube, LinkedIn, Instagram, Snapchat en TikTok. Naast de grote hoeveelheid gebruikers, kunt u op geen enkel ander kanaal zo gericht uw doelgroep aanspreken als op social media. Daarom is advertising via social media belangrijk voor bedrijven die willen groeien.

Doelgroepen aanspreken via social media advertising

Veel social media kanalen hebben een eigen doelgroep. Zo was TikTok een lange tijd voornamelijk populair onder jonge kinderen en jongeren. Inmiddels is de doelgroep van deze app aan het verschuiven naar een oudere leeftijdscategorie, door het toenemende aantal influencers op TikTok. Snapchat wordt hoofdzakelijk gebruikt door jongeren tot en met 24 jaar en LinkedIn is interessant als je zakelijke klanten als doelgroep hebt.

Onze social advertising-specialisten bespreken met jou welke doelgroep je wil bereiken, zodat ze daarna eenvoudig voor je kunnen vaststellen welke social media kanalen perfect aansluiten bij jouw doelgroep. Daarnaast kijken ze ook met welke boodschap je deze doelgroep het beste kunt aanspreken. Om je een beeld te geven, de volgende social advertising diensten bieden wij aan:

Veelgestelde vragen over Social Advertising

Met social media marketing kunnen bedrijven hun doelgroep bereiken en betrokkenheid opbouwen door middel van het delen van relevante en vermakelijke inhoud op platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Het is een onmisbaar onderdeel geworden van de marketingstrategieën van bedrijven van elke grootte en in iedere branche. Om succesvol te zijn, is regelmatig content te delen en het juiste platform kiezen an belang om je doelgroep aan te spreken.

Adverteren op social media biedt een enorm potentieel voor het bereiken van je doelgroep en het behalen van je doelstellingen. Door de juiste strategie te volgen en je advertenties regelmatig te monitoren en aan te passen, kun je je bereik en conversies verhogen en je merkbekendheid vergroten. Je begint bij het kiezen van het juiste social-platform, hiervoor kijk je waar jouw doelgroep zich bevindt. Daarna stel je het doel van je advertenties vast en maak je op basis daarvan aantrekkelijke ads.

Adverteren op social media kan een zeer effectieve manier zijn om jouw bedrijf of product te promoten en meer potentiële klanten te bereiken. Social media platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn hebben enorm veel gebruikers over de hele wereld en bieden verschillende opties om te adverteren en je doelgroep te bereiken. Wat adverteren op social media zo aantrekkelijk maakt is dat je specifieke doelgroepen kunt targeten op basis van verschillende criteria, zoals demografie, interesses en gedrag. Hierdoor kun je jouw advertenties richten op de mensen waarvan de kans groot is dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst, waardoor je jouw advertentiebudget veel efficiënter kunt besteden.

De keuze van het social media platform waarop je adverteert hangt af van jouw doelstellingen en doelgroep. Facebook is geweldig voor het bereiken van een breed publiek, terwijl Instagram zich richt op visuele inhoud en een wat jongere doelgroep. LinkedIn is ideaal voor B2B-advertising en professionele dienstverleners vanwege de focus op zakelijke connecties, terwijl TikTok populair is bij een jong publiek en meestal korte, opvallende content vereist. Het is essentieel om te begrijpen waar jouw doelgroep zich bevindt en daarop de social media advertising strategie af te stemmen.

Bij het opstellen van een social media campagne gaan we verder dan de bekende weg. Rocket Marketing selecteert allereerst de beste kanalen voor jouw bedrijf op basis van jouw doelgroep en boodschap die zij moeten ontvangen. Daarna gaan we pas over tot adverteren.

Social media advertising is zeer breed. Daarom is het belangrijk dat je de juiste social media strategie gebruikt. Tijdens het opzetten van de campagne zorgen we dat jouw bedrijf optimaal gebruik van maakt van de verschillende kanalen, zodat we jouw social advertising rechtstreeks bij je doelgroep aankomt.

Voor de social media campagne start gaan we na welk rendement we kunnen verwachten. Daardoor heb je zelfs al voor de social ads live gaan een goed beeld van de te verwachten resultaten. We richten onze advertenties in naar de doelgroep en het social media kanaal in kwestie. Op die manier brengen we de boodschap via de beste weg over aan jouw doelgroep.

Facebook vormt ook vandaag de dag nog een belangrijk kanaal met veel gebruikers. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd van de gebruiker van Facebook een stuk hoger dan een aantal jaren terug. Jongere doelgroepen maken tegenwoordig vaker gebruik van platforms zoals TikTok en Snapchat.

Dat neemt niet weg dat er op Facebook sprake is van veel engagement. Bij een hoge betrokkenheid levert adverteren via social media vaak ook een mooi rendement. Daarom is dit social media platform dan ook nog steeds zeer geschikt om op te adverteren.

Als jouw bedrijf zakelijke advertising via social media nodig heeft dan is LinkedIn het platform waar je je op moet richten. LinkedIn is een social media platform dat uitsluitend voor zakelijke gebruikers bedoeld is.

Via dit zakelijke social platform kun je je eenvoudig op een specifieke doelgroep richten. Zo kun je mensen bijvoorbeeld specifiek filteren op hun functie of het bedrijf waar ze werkzaam zijn. Dat maakt doelgericht adverteren eenvoudiger. Je kunt je tot de doelgroep richten door middel van je verhaal en de tekstadvertenties. Daarnaast kun je potentiële klanten ook direct berichten sturen via het platform.

YouTube is een uniek platform om op te adverteren via video boodschappen. Dagelijks komen er miljoenen gebruikers naar YouTube om video’s te bekijken. Iedere dag komen talloze nieuwe video’s online en worden er in totaal maar liefst vijf miljard video’s per dag bekeken. Dat is onvoorstelbaar veel en daarom is dit een perfect kanaal voor social media video advertising.

Met behulp van social media advertising kun je via dit kanaal relatief goedkoop een grote groep mensen bereiken. Bovendien kun je via YouTube ook vrij specifiek adverteren.

Instagram is een social media kanaal dat nog steeds ontzettend snel groeit en kan dus een zeer interessant platform zijn voor doelgroepspecifieke social media ads. Instagram heeft namelijk een brede leeftijdsdoelgroep van 15 tot 40 jaar.

Bovendien valt Instagram samen met Facebook onder het moederbedrijf Meta. Het kanaal kent ook miljoenen Nederlandse gebruikers en biedt diverse mogelijkheden om met de doelgroep te communiceren. Om te beginnen zijn er statische afbeeldingen en video reels van 1 minuut. Verder kun je ook gebruik maken van direct messaging.

Sinds 2018 is adverteren via Snapchat ook mogelijk. Ook op Snapchat is de doelgroep jong. Onderzoek laat zien dat 75% van de millenials en generatie Z gemiddeld een half uur per dag aan Snapchat besteedt.

Ondanks dat de betrokkenheid en interactie een stuk lager is dan op een platform zoals Facebook, is Snapchat ook een aantrekkelijke manier om jouw doelgroep aan te spreken. Een social media campagne voor Snapchat is vooral interessant vanwege de lage kosten en het grote bereik. Je brengt jouw bedrijf op een relatief goedkope manier onder de aandacht bij jouw doelgroep.

TikTok is het snelst groeiende social media platform. De doelgroep op TikTok is jong (onder de 18 jaar), maar door de toenemende populariteit wordt de gemiddelde leeftijd hoger.

Op TikTok draait alles om korte video’s die een eigen en nieuw verhaal creëren. Story telling is daarom van groot belang. Bij een TikTok social media campagne stemmen we de advertenties daarop af. Het vraagt dus een hoop creativiteit om jouw doelgroep op TikTok aan te spreken via social media advertenties.

sociale media inhoud creëren voor een merk