Zoekwoordenonderzoek

Het zoekwoordenonderzoek is de basis van iedere goed uitgedachte SEO strategie. Dankzij een zoekwoordenonderzoek krijg je helder voor ogen op wat voor zoektermen je doelgroep zoekt.

Daarnaast geeft het je ook een duidelijk beeld van wat voor content je kunt creëren en of er inhoudelijke kansen zijn die je nog onbenut laat. Weet je nog niet hoe je zoekwoorden onderzoekt? Schakel ons in om je te helpen.

Laat gratis zoekwoordenonderzoek uitvoeren

Bij Rocket Marketing betaal je niets voor een zoekwoordenonderzoek ter waarde van € 250,- Je krijgt dan een zoekwoordenonderzoek dat volledig op maat voor jou is gemaakt. We bieden dit zoekwoordenonderzoek gratis aan, omdat dit de basis is van verschillende online marketingtechnieken.

Veel bedrijven lopen omzet mis en het is dus zeker een goed idee om even te controleren waar de kansen liggen voor jouw bedrijf.

Nadat we  zoekwoordenonderzoek voor je hebben uitgevoerd, zullen je een voorstel doen de uitkomsten van het onderzoek verder uit te werken tot een marketingplan. Jij kiest vervolgens zelf of je jouw online marketing aan ons wil uitbesteden of dat je zelf met de uitkomst van het onderzoek aan de slag gaat.

Meer relevante bezoekers op je website?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Waarom een zoekwoordenonderzoek laten uitvoeren?

Om de online vindbaarheid van jouw website te vergroten, is het essentieel om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Dit onderzoek onthult precies waarnaar jouw doelgroep zoekt, waardoor je je diensten en producten optimaal kunt afstemmen. Het begrijpen van het zoekgedrag van klanten stelt je in staat om je online marketingstrategie aan te passen. Google prioriteert relevante pagina’s, dus is het cruciaal dat jouw content hierop inspeelt. Bovendien kan een zoekwoordenonderzoek nieuwe kansen blootleggen, zoals potentieel populaire producten of diensten die je zou kunnen aanbieden.

Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek is niet alleen een kwestie van de juiste zoekwoorden vinden, het is een diepgaand inzicht verkrijgen in de behoeften en wensen van je doelgroep. Deze kennis stelt je in staat om content te creëren die niet alleen aantrekkelijk is, maar ook aansluit bij de specifieke vragen en problemen van je doelgroep. Een effectief zoekwoordenonderzoek draagt bij aan het optimaliseren van je website, niet alleen voor zoekmachines maar ook voor een betere gebruikerservaring. Het is een dynamisch proces dat continu aandacht vereist om te zorgen dat je website actueel blijft en zich aanpast aan veranderende trends en zoekgedrag.

Kies je voor een zoekwoordenonderzoek, dan ontdek je dus welke kansen er binnen jouw branche voor het oprapen liggen en hoe je jouw SEA en SEO campagnes het best kunt opzetten.

Wij voeren graag een grondig zoekwoordenonderzoek voor je uit. Voorafgaand aan ons onderzoek maken we  kennis met jou en je bedrijf.

Zo krijgen we een goed overzicht van jouw diensten en producten. Jouw belangrijkste diensten en producten krijgen bij ons de prioriteit. Daarnaast gaan we ook na hoe het met de concurrentie zit.

We beginnen met een suggestief zoekwoordenonderzoek als je vanaf het begin wilt beginnen. Dit onderzoek is vooral interessant als je onlangs een nieuwe website hebt gemaakt of gewoon nog nooit aan zoekmachineoptimalisatie hebt gedaan.

We starten met een aantal zoekwoorden en gaan vervolgens na welke suggesties de keyword planner van Google ons geeft. Op die manier kunnen we bepalen welke kansen er zijn.

Als jouw website al een langere tijd bestaat, kunnen we ook een intern zoekwoordenonderzoek uitvoeren. We kijken dan naar op welke zoekwoorden je website nu al in de eerste 100 zoekresultaten van Google te vinden is.

Op die manier vormen we een beeld van hoe Google jouw website beoordeelt. We bekijken ook hoe relevant deze keywords voor je website zijn. Dit laat namelijk zien welke zoekwoorden belangrijk zijn en prioriteit moeten krijgen.

We kijken niet alleen naar jouw eigen bedrijf, maar gaan ook na hoe het met je concurrenten zit. Door bij de concurrentie te kijken naar hun posities en zoekwoorden kunnen we controleren welke zoekwoorden ook interessant zijn voor jouw onderneming en zo verdere ideeën opdoen.

Mogelijk biedt je concurrent zelfs producten of diensten aan die jij zelf nog niet aanbiedt. Zo ontdekken we voor jou welke kansen je laat liggen.

Nadat we het zoekwoordenonderzoek hebben afgerond, zullen we de resultaten gebruiken om je website te optimaliseren. We bespreken samen het plan van aanpak en gaan pas aan de slag na jouw akkoord. Onze aanpak is niet alleen gericht op het toevoegen van nieuwe landingspagina’s met gerichte content, maar ook het verbeteren van de technische en on-page SEO-aspecten van je website. Dit alles om de prestaties en de vindbaarheid van je website te maximaliseren.

Veelgestelde vragen over zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek is een fundamentele stap in het optimaliseren van je online aanwezigheid. Tijdens dit onderzoek identificeer en analyseer je de specifieke woorden en termen die jouw doelgroep gebruikt in zoekmachines. Dit onderzoek stelt je in staat om te begrijpen wat potentiële klanten zoeken en hoe je jouw content kunt afstemmen om aan hun behoeften te voldoen. Door strategisch gekozen zoekwoorden te gebruiken, verbeter je de vindbaarheid van je website in zoekmachines en verhoog je de relevantie voor je doelgroep. Met andere woorden, het draait allemaal om het aantrekken van het juiste publiek met de juiste termen.

Zoekwoordenonderzoek is de sleutel tot succes in de online markting. Begin met een grondig inzicht in je doelgroep en hun zoekgedrag. Ontwikkel een lijst van relevante onderwerpen en duik in de wereld van zoekwoordentools zoals Google Keyword Planner en Ahrefs voor diepgaande analyses. Focus op zoekwoordvariaties en lange-zoekwoordfrases met duidelijke koopintenties. Een competitieve analyse is cruciaal; weet wat je concurrenten doen. Het begrijpen van de zoekintentie achter zoekopdrachten is cruciaal. Kies zorgvuldig je doelzoekwoorden, gebaseerd op relevantie, zoekvolume en concurrentie. Integreer deze zoekwoorden op een natuurlijke manier in je website. Blijf je zoekwoordenstrategie voortdurend monitoren en aanpassen, zodat je altijd inspeelt op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Met deze aanpak bouw je een solide fundering voor een sterke online aanwezigheid en verbeterde vindbaarheid in zoekmachines.

Om een zoekwoordenonderzoek te beginnen, volg deze stappen:

  1. Definieer je doelgroep. Je legt vast wie je wilt bereiken en wat hun behoeften zijn.
  2. Maak een lijst van onderwerpen relevant voor jouw bedrijf of website.
  3. Gebruik zoekwoordentools zoals Semrush of de Google zoekwoordplanner om relevante zoekwoorden en zoekvolumes te analyseren
  4. Sorteer zoekwoorden op de relevantie, het zoekvolume, en de concurrentie van elk zoekwoord.
  5. Selecteer zoekwoorden die het beste aansluiten bij jouw doelen en de inhoud van je website.

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.