Webshops

Steeds meer mensen kiezen ervoor om hun aankopen online te doen, in webshops. Of je nu op zoek bent naar kabels, knuffels, kleding of gereedschap, online zal je het vinden. Dit zorgt ervoor dat er iedere dag weer nieuwe webwinkels worden geopend. 

Echter is een webshop meer dan alleen een platform waarop je je producten aan kunt bieden. Het gaat namelijk ook om een stukje beleving. Doordat veel mensen een webshop hebben is dit het stuk waar jij je als ondernemer moet onderscheiden van de rest. Ook zal je ervoor moeten zorgen dat deze mensen uiteindelijk op jouw website uitkomen.

De meerwaarde van een goed ontworpen webshop

Met een goede webshop zorg je voor een geweldige gebruikerservaring en win je het vertrouwen van klanten. Een webshop moet namelijk aan verschillende eisen voldoen, zoals intuïtief design, snelle laadtijden, veilige klantgegevens, duidelijke informatie, betrouwbare betaalmogelijkheden, responsief design en goede klantenservice. Door te zorgen dat aan al deze eisen voldaan wordt, ben je verzekerd van tevreden klanten die graag bij je terugkomen.

Mocht jij momenteel een fysieke winkel hebben en heb je nog geen webshop, maar wil je deze wel laten maken? Dan staan wij klaar om je hierbij te helpen. Bij ons kies je voor de perfecte combinatie van design, techniek en marketing. Dit zorgt ervoor dat jij straks de beschikking krijgt over een prachtige website of webshop.

Een nieuwe webshop die past bij jou online marketing strategie?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Onze werkwijze

Wanneer je kiest voor ons, dan kies je voor een duidelijke werkwijze. Deze werkwijze is gebaseerd op basis van 5 stappen. Onderstaand lichten we deze graag toe.

Wat kost een webshop laten maken?

Ben je van plan om een webshop te bouwen? Dan is het belangrijk om te weten dat dit gepaard gaat met kosten. Het bedrag dat je kwijt bent, is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het platform dat je kiest, het ontwerp dat je voor ogen hebt en de functionaliteiten die je wilt toevoegen. Maar wees gerust, door vooraf een budget vast te stellen en een webdesigner te kiezen die hiermee kan werken, houd je de kosten onder controle. Vergeet ook niet dat er na de ontwikkeling van de webshop nog kosten kunnen zijn voor hosting, onderhoud en updates. Maak dus verstandige keuzes en voorkom onaangename verrassingen.

Veelgestelde vragen

Een webshop is een digitale winkel waar je online producten kunt (ver)kopen. Het is een fantastische manier om te zorgen dat je klanten kunnen winkelen vanuit hun luie stoel of thuis op de bank. Bijna alles wat je in een fysieke winkel kunt vinden, kun je ook in een webshop aanbieden. Het enige verschil is dat je klanten niet fysiek naar de winkel hoeven te komen voor jouw producten of diensten.

Een goede webshop moet aan verschillende criteria voldoen. Het ontwerp en de navigatie moeten eenvoudig en intuïtief zijn, de laadsnelheid moet snel zijn en klantgegevens moeten veilig zijn. Duidelijke productinformatie en betrouwbare betaalmogelijkheden zijn ook essentieel, net als een responsief design dat werkt op alle apparaten. Goede klantenservice verzorgen via verschillende kanalen is ook belangrijk. Door te voldoen aan deze ‘eisen’, zorg je voor een goede gebruikerservaring en win je het vertrouwen van klanten.

Het creëren van een webshop brengt kosten met zich mee. Het bedrag dat je kwijt bent, is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het platform dat je kiest, het ontwerp dat je voor ogen hebt en de functionaliteiten die je wilt toevoegen. Om de kosten te beheersen, is het belangrijk om vooraf een budget vast te stellen. Vervolgens kies je een online marketing bureau of webdesigner die binnen dit budget kan werken. Houd er ook rekening mee dat er na de ontwikkeling van de webshop nog kosten kunnen zijn voor hosting, onderhoud en updates.

Voordat we beginnen met het bouwen van de webshop bepalen we de strategie. Je wilt natuurlijk dat je doelgroep zoveel mogelijk bestellingen plaatst. Om dit te kunnen realiseren zal er een goede strategie opgesteld moeten worden.

Ook brengen we tijdens de eerste stap jouw eisen en wensen met betrekking tot de website duidelijk in kaart. Nadat we dit gedaan hebben kijken we met verschillende specialisten naar het aanbod, maar ook naar de kansen en zal er een concept voor de nieuwe webshop ontwikkelt worden.

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen doen en dit kan alleen als je goed vindbaar wordt voor je doelgroep. Juist daarom is het van groot belang dat er een zoekwoordonderzoek uitgevoerd wordt.

Welke zoekwoorden zijn relevant voor jouw doelgroep en met welke zoekwoorden kunnen we de beste resultaten behalen? Onze SEO specialist brengt dit duidelijk voor jou in kaart.

Op basis hiervan ontwikkelen we een zo efficiënt mogelijke structuur voor de webshop. Verkoop je bijvoorbeeld wijn, dan is het zoekwoord wijn natuurlijk niet het enige interessante zoekwoord. Zoekwoorden als rode wijn, witte wijn en rosé kunnen ook voor een hoop conversies zorgen.

Na al het bovenstaande is het tijd om met het concept aan de slag te gaan. We zorgen ervoor dat de webshop er mooi uit komt te zien en dat deze de doelgroep aanspreekt. echter is dit niet het enige dat wij doen, we gaan namelijk nog een stapje verder.

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen doen en daarom zullen alle visuele elementen hier op aan moeten sturen. Hierbij kan je denken aan de groottes van de afbeeldingen, de bestelknoppen en de kleuren hiervan. Alles zal op elkaar aan moeten sluiten en moeten leiden tot een sterk designconcept.

Op basis van het designconcept en de nieuwe structuur wordt de webshop door onze ontwikkelaar gemaakt. Goed om te weten is dat wij hiervoor gebruik maken van WooCommerce. WooCommerce is gemaakt door WordPress en dit kan absoluut gezien worden als het meest flexibele e-commerceplatform.

Dit platform is ideaal voor integratie van business en content, maar ook voor functionaliteiten zoals contactformulieren en betaalsystemen. Fijn is ook dat alles perfect zal aansluiten bij jouw huisstijl.

Tijdens het gehele proces houden we je op de hoogte en heb je de mogelijkheid om mee te kijken in de testomgeving. Je weet dus precies wat er gebeurt en kunt je wensen aan blijven geven. Ook kijkt onze SEO specialist mee zodat je webshop SEO-proof wordt.

Het is tijd om live te gaan! Echter betekent dit niet dat ons werk vanaf dit moment ophoudt. We blijven met behulp van Google Analytics de webshop analyseren en gaan op zoek naar nieuwe kansen. We verbeteren de webshop keer op keer en gaan op zoek naar andere kanalen.

Denk hierbij aan e-mailmarketing en Google Shopping. Iedere mogelijke kans voor meer verkeer naar je webshop willen we benutten zodat jij uiteindelijk meer bestellingen krijgt.

Google shopping

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.