Account based marketing

Wanneer je als doelgroep zakelijke klanten hebt, kan een account based marketing strategie aan te raden zijn. Door middel van een gratis analyse kun je een beter inzicht krijgen in welke kansen er op het gebied van account based marketing voor jouw bedrijf zijn.

Een gratis account based marketing analyse

Wij bieden je de mogelijkheid om een gratis analyse uit te laten voeren ter waarde van € 250,- Die analyse geeft je een veel beter inzicht in wat account based marketing voor jouw bedrijf kan betekenen. Bij Rocket Marketing hebben we al veel analyses uitgevoerd en in 85% van de gevallen blijkt dat een bedrijf omzet misloopt.

De analyse bieden we gratis aan, maar na afloop bieden we je de mogelijkheid om jouw account based marketing strategie door ons te laten opstellen en uitvoeren. De analyse is geheel vrijblijvend en je beslist dus zelf of je account based marketing vervolgens aan ons overlaat.

Samen een strategische sparringsessie?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Wat is account based marketing en wat zijn de voordelen?

Account based marketing is een vorm van B2B-marketing. Bij deze vorm van marketing houdt men er rekening mee dat een bedrijf uit verschillende individuen bestaat.

Als B2-bedrijf heb je vaak met meerdere beslissingsmakers te maken, waardoor de salestrajecten doorgaans van langere duur zijn. Er spelen meerdere belangen en behoeften een rol, waardoor een “gewone” marketingstrategie niet altijd toereikend is.

Bij account based marketing wordt er gekeken naar de verschillende personen die deel uitmaken van een organisatie. Zo kan er op de juiste manier naar de verschillende prospects gecommuniceerd worden.

Wanneer een klant ons inschakelt voor account based marketing zulen we als eerst de verschillende accounts in kaart brengen. We zullen beoordelen welke bedrijven mogelijk interesse in jouw diensten of producten zullen hebben.

Daarna brengen we voor deze bedrijven de Decision Making Units (DMU’s) in kaart. We gaan goed na wie er allemaal invloed kunnen hebben op de beslissing. Dat doen we bijvoorbeeld via LinkedIn, via waar we kunnen achterhalen wie er werkzaam zijn binnen een bedrijf en personen met welke functies we het best kunnen benaderen.

Voor account based marketing is het voornamelijk van belang dat de manier van communiceren aangepast wordt op de klant.

De manier van communiceren moet dus zowel inhoudelijk als qua tone-of-voice goed aansluiten op de desbetreffende klant. Door middel van een goede strategie ben je in staat om alle beslissingsmakers op de juiste manier te benaderen.

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

rocket marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van groeispecialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe groeistrategieën.

We zijn een beetje tegen de stroom in en leggen je graag uit hoe wij te werk gaan. We houden namelijk van transparantie en openheid van zaken. We vertalen jullie doelstellingen naar een online strategie en voeren deze vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier worden jullie volledig ontzorgt en krijgen jullie grip op jullie doelstellingen.