Instagram adverteren

Instagram is een socialmediakanaal dat ontzettend snel blijft groeien. Daarnaast biedt dit platform verschillende mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Om die reden is het een goede manier om te beginnen met social advertising.

Instagram adverteren kan dan ook een goede manier zijn om jouw diensten of producten onder de aandacht te brengen.

Ben jij benieuwd hoe jij Instagram het best kunt inzetten om te adverteren?

Wil je weten hoe je jouw doelgroep het best kunt bereiken via het platform en hoe je jouw budget optimaal kunt benutten? Dan voeren wij graag een gratis en vrijblijvende analyse voor je uit ter waarde van € 250,-

Nadat je een uitgebreid rapport van ons ontvangen hebt, kun je ervoor kiezen om Instagram adverteren aan ons over te laten. We verplichten je echter nergens toe!

Hoe ben je goed zichtbaar op Instagram?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Waarom Instagram adverteren?

Instagram adverteren is een goede manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen en om nieuwe leads te krijgen. Een groot voordeel van Instagram is dat je je heel specifiek op je doelgroep kunt richten.

Je kunt bijvoorbeeld filteren op locatie, demografie en interesses. Daarnaast kun je ook voor automatische, vergelijkbare of aangepaste doelgroepen kiezen. We hoeven je waarschijnlijk niet te vertellen dat Instagram onwijs populair is, maar ook de cijfers bevestigen dat het platform zeer veel gebruikt wordt.

Instagram kent zelfs meer dan 500 miljoen gebruikers die het platform dagelijks gebruiken. Het platform heeft ook meer dan 5,5 miljoen gebruikers in Nederland.

Op Instagram kun je verschillende soorten advertenties plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan advertenties in de vorm van foto’s of video’s, maar ook aan story-advertenties.

Op Instagram heb je veel mogelijkheden en een zeer groot bereik.

Instagram

Bij Rocket Marketing vinden we het belangrijk om de laatste ontwikkelingen goed in de gaten te houden. Zo blijven we ons ook steeds verdiepen in Instagram. Zodra dit platform nieuwe kansen biedt voor jouw bedrijf, laten we je dit direct weten.

Zodra we een analyse hebben gemaakt voor de mogelijkheden omtrent Instagram adverteren, hebben we een beeld van welke zaken de prioriteit hebben. Daar gaan we als eerst mee aan de slag.

We nemen goed met je door wat de doelen zijn en ook het bepalen van de doelgroep is zeer belangrijk. Welke doelgroep moeten we aanspreken en hoe kunnen we deze doelgroep het best benaderen?

Zodra we weten op welke doelgroep we ons moeten richten, wordt het belangrijk om ons verder in de doelgroep te verdiepen. Wat voor behoeftes heeft de doelgroep en hoe kunnen we ervoor zorgen dat de doelgroep geïnteresseerd raakt.

Is er ook een manier om de doelgroep te belonen voor een conversie? Wij werken een uitgebreide strategie voor je uit.

Er zijn verschillende soorten media die we kunnen gebruiken om te adverteren op Instagram, waaronder story’s, video’s en foto’s. Wij kunnen interessante content creëren voor diverse campagnes.

Zodra we de juiste media klaar hebben staan, wordt het tijd om de campagnes op te zetten. Uiteraard laten we de campagnes aan jou zien voordat we deze online zetten. Pas zodra jij een akkoord hebt gegeven, gaan de campagnes online.

We zorgen er ook voor dat we de resultaten van de campagnes goed kunnen meten. Zo weten we precies welke campagnes naar wens presteren en welke campagnes we nog kunnen optimaliseren.

Zodra de campagnes live staan, zullen we de campagnes steeds optimaliseren door middel van maandelijkse sprints.

Daarbij focussen we ons steeds op de vooraf bepaalde doelen en zullen we ook de resultaten goed zichtbaar maken. Op die manier weet je exact wat je kunt verwachten en hoe het met de voortgang zit.

Veelgestelde vragen

Met een budget vanaf enkele euro’s per dag kun je al beginnen met adverteren op Instagram. De kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals je doelgroep, de advertentie-indeling en de duur van de campagne.

Zorg dat je een Instagram-account hebt en maak een bericht met de inhoud van je advertentie. Tik op de “Promoten” knop onderaan je bericht. Selecteer het bericht dat je wilt promoten, kies je doelgroep, advertentie-indeling en de duur van de campagne en stel het budget in. Bekijk nu het voorbeeld en bewerk deze indien nodig. Zodra je op ‘promoten’ tikt loopt de advertentie.

Met meer dan 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers is Instagram een slimme plek om jouw producten en diensten op een aantrekkelijke manier te presenteren en potentiële klanten aan te trekken. Tenminste, als jouw doelgroep dit platform gebruikt. De mogelijkheid om gericht te adverteren op basis van interesses, locaties, demografische gegevens en meer zorgt bovendien voor een hogere ROI.

Online marketing overleg

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.