Growth hacking

Door middel van growth hacking kan een bedrijf groeien terwijl er minimaal geïnvesteerd wordt. Bij Rocket Marketing staat groei altijd centraal en zijn we altijd bezig met het bedenken van nieuwe groeistrategieën. Growth hacking kan interessant zijn voor ieder bedrijf.

In de afgelopen jaren is growth hacking uitgegroeid tot een essentiële strategie voor ondernemers die streven naar exponentiële groei. De strategie is bijzonder geschikt voor verschillende soorten bedrijven en organisaties die snel willen groeien door innovatieve, kostenefficiënte methoden. Deze innovatieve aanpak combineert creativiteit, een analytische denkwijze en sociale metrics om zo snel mogelijk te groeien. Ondertussen blijven de kosten minimaal.

Een gratis growth hacking analyse

Bij Rocket Marketing bieden we je graag een gratis growth hacking analyse. Deze analyse heeft een waarde van € 250,- Bij ons krijg je deze analyse echter geheel gratis en vrijblijvend. Na de analyse bieden wij je aan om je te helpen met je groeistrategie, maar je hoeft daar uiteraard niet op in te gaan.

Naar aanleiding van onze analyse ontvang je een uitgebreid rapport. Hoogstwaarschijnlijk blijkt uit de analyse dat je omzet misloopt. 85% van de bedrijven die we analyseren loopt namelijk omzet mis.

Samen een strategische sparringsessie?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

Wat is growth hacking?

growth hacking richt zich volledig op groei, met een proces dat gebaseerd is op data-analyse en experimenten. Een growth hacker zoekt systematisch naar nieuwe groeimogelijkheden in elk deel van de klantreis, van bewustwording door marketing tot aan het worden van merkambassadeurs, door optimalisatie van het product. Dit veld is bijzonder populair geworden onder startups vanwege hun beperkte budgetten en middelen.

growth hacking is dus een krachtige strategie voor bedrijven die streven naar snelle groei. Door een combinatie van technische vaardigheden, creativiteit en een data-gedreven aanpak, kunnen growth hackers nieuwe groeimogelijkheden ontdekken en benutten. Begin vandaag nog met het toepassen van deze technieken om uw bedrijf naar nieuwe hoogten te leiden.

Waarom growth hacking aan te raden is

Growth hacking is een combinatie van marketing, data en techniek. Door middel van out-of-the-box denken wordt er een groei gerealiseerd. Ook beschikken we bij Rocket Marketing over veel ervaring die we kunnen toepassen om groei te realiseren. Door in growth hacking te investeren, kan de omzet van jouw bedrijf toenemen.

Verschil tussen growth hacking en traditionele marketing

Hoewel growth hacking en marketing overeenkomsten vertonen, zijn er een paar opvallende verschillen:

  • Growth hackers richten zich op de volgende groeikansen en gebruiken de gehele funnel, inclusief loyaliteit en verwijzing, waar andere marketeers zich vaak beperken tot bewustwording en acquisitie.
  • Ze voeren kleine experimenten uit om te testen welke richtingen het meeste potentieel tonen, in tegenstelling tot marketeers die vaak werken aan grotere, langetermijnprojecten.
  • Een growth hacker werkt data-gedreven en heeft meer technische vaardigheden nodig, zoals programmeren, tooling en automatisering.

Bij Rocket Marketing weten we de doelgroep goed in kaart te brengen en passende strategieën te bedenken. Bij growth hacking blijven we tests uitvoeren om te controleren of dit tot groei leidt. Wanneer dat niet het geval is stoppen we de test.

Wanneer de techniek werkt, zullen we deze verder ontwikkelen. Door middel van deze experimenten slagen we erin om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we goed in samenwerken en beschikken we over veel ervaring en kennis.

We zijn in staat om technieken als contentmarketing, SEO en zoekmachine adverteren op de juiste manier in te zetten om het optimale resultaat te behalen.

Onze growth hacker moet snel kunnen werken en zo onafhankelijk mogelijk zijn. Dit vereist een breed scala aan vaardigheden, zoals programmeren, omgaan met data, en ontwerp. Kennis van data is essentieel om het hoofdprobleem en de oorzaak ervan te identificeren. Vervolgens is creativiteit nodig om oplossingen voor dit probleem te bedenken, en ten slotte technische vaardigheden om deze oplossingen te realiseren.

Voordat we beginnen, bepalen we of je product aansluit bij de markt (product/market-fit) en of je over de juiste analytics en klantenfeedback beschikt. Vervolgens analyseren we jouw bedrijf om jouw groeiblokkades te ontdekken en te focussen op de zwakste punten in jouw strategie. Op basis daarvan stellen we je groeidoelstelling op.

Zonder doel werken leidt nergens toe. Daarom is het essentieel om eerst vast te stellen op welk vlak je groei wilt realiseren. Betreft het een toename in websitebezoekers, leads of aankopen? Door middel van een gefaseerd onderzoek bepaal je waar je het meest efficiënt groei kunt stimuleren. Zodra je deze fase hebt geïdentificeerd, ga je met ons team gespecialiseerd in growth hacking brainstormen over ideeën.

Stel dat je al een aanzienlijk bereik hebt door organisch verkeer of betaalde campagnes, maar opmerkt dat de toename in aankopen of aanvragen achterblijft. Dit is een duidelijk signaal om je growth hacking inspanningen op dit aspect te richten. We onderzoeken vervolgens welke growth hacks kunnen bijdragen aan een verhoging van het aantal sales.

We gaan eerst brainstormen en komen vervolgens met voorstellen. Samen met jou kiezen we de opties die het beste uitvoerbaar zijn. Bij het toepassen van growth hacks maken we gebruik van technische vaardigheden, zetten we creatieve marketingstrategieën in en maken we gebruik van data om experimenten uit te voeren. Deze gecombineerde aanpak om gestelde doel te bereiken.

Meten is weten, en bij growth hacking is dit het fundament van succes. Het unieke aan growth hacks is dat we ze snel in de praktijk kunnen brengen. Het is daarom nodig om de voortgang nauwlettend te volgen en regelmatig te analyseren. Door continu te meten en te evalueren welke groeistrategieën het meest effectief zijn aan de hand van specifieke KPI’s, krijg je de unieke kans om je aanpak te verfijnen en te perfectioneren. Dit proces van aanpassen en optimaliseren is essentieel om de groei van je onderneming of project te versnellen. Zo kun je je doelen niet alleen te bereiken, maar zelfs te overtreffen.

Meten is weten, en bij growth hacking is dit het fundament van succes. Het unieke aan growth hacks is dat we ze snel in de praktijk kunnen brengen. Het is daarom nodig om de voortgang nauwlettend te volgen en regelmatig te analyseren. Door continu te meten en te evalueren welke groeistrategieën het meest effectief zijn aan de hand van specifieke KPI’s, krijg je de unieke kans om je aanpak te verfijnen en te perfectioneren. Dit proces van aanpassen en optimaliseren is essentieel om de groei van je onderneming of project te versnellen. Zo kun je je doelen niet alleen te bereiken, maar zelfs te overtreffen.

Online marketing overleg

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.

Online marketing

Over ons

Waarom kiezen ondernemende bedrijven voor Rocket Marketing?

Rocket Marketing bestaat uit een team van specialisten met veel passie en een zeer strategische denkwijze.

Wij beschikken over de juiste kennis om jouw bedrijf te helpen groeien. Bij Rocket Marketing zijn we altijd bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe online marketingstrategieën.

We zwemmen enigszins tegen de stroom in, pakken kansen die anderen laten liggen. Hoe wij te werk gaan, leggen we je graag uit, want we houden van transparantie en openheid van zaken. Jouw doelstellingen zetten we om in een online marketingplan en dit plan voeren we vervolgens stap voor stap uit. Op deze manier ontzorgen we je volledig en krijg je grip op online marketing en je doelen.