Facebook adverteren

Ben jij van plan om je brand awareness te vergroten of wil jij meer leads genereren? Dan is Facebook absoluut een geschikt kanaal om op te adverteren.

Je kunt Facebook zowel inzetten voor het vergroten van je brand awareness als om meer leads te genereren. Met behulp van Facebook kan je zeer specifiek targetten op onder anderen locatie, gedrag, demografie en interesse.

Het aanvragen van de Facebook review

Het aanvragen van de Facebook review is geheel gratis, echter neemt dit niet weg dat de analyse normaliter € 250,- waard is. Wij maken een heldere Facebook-strategie op maat voor jouw onderneming.

Maar liefst 85% van de bedrijven die door ons geanalyseerd worden lopen omzet mis. De kans is dan ook erg groot dat wij jou zeer goed kunnen helpen!

Hoe kan het zo zijn dat de review gratis is?

Nadat we de review geheel gratis voor jou gemaakt hebben doen we je een voorstel. Graag zouden wij dan jouw campagne willen optimaliseren.

Veel bedrijven kiezen ervoor om dit door ons te laten doen en juist daarom kunnen wij de review geheel gratis aanbieden. Feit is in ieder geval dat het gaat om een vrijblijvend voorstel.

Facebook is een zeer groot platform, sterker nog dit is het grootste social media platform van de wereld. Er zijn maar liefst 1 miljard gebruikers en dit zorgt ervoor dat Facebook zeer interessant is voor als jij mensen wilt bereiken. Kijken we naar Nederland, dan is Facebook na Whatsapp het grootste social media platform met maar liefst 10,4 miljoen gebruikers.

Ben je aan het oriënteren naar social advertising dan zit je met Facebook al goed.

Hoe ben je goed zichtbaar op Facebook?

Plan een afspraak in met een online marketing specialist. Binnen twee dagen weet je al welke stappen we samen moeten zetten.

“Neem contact met ons op voor het aanvragen van een brainstormsessie”

De power van Facebook

Het mooie aan Facebook is dat bijna iedere doelgroep hierop actief is. Denk hierbij aan jongeren die in de pauze op school hun Facebook checken, maar ook aan jong volwassenen die op de hoogte willen blijven van de laatste trends en uiteraard het nieuws.

Ook zijn er steeds meer vijftigplussers die zich vermaken op Facebook. Kortom, met behulp van Facebook is er ontzettend veel mogelijk en je kunt je doelgroep hier zeer goed mee bereiken.

Veelgestelde vragen

Gemiddeld liggen de kosten van adverteren op Facebook tussen de € 0,005 en € 2,-. Bij Facebook adverteren kun je kiezen om te betalen per klik (CPC), per vertoning (CPM), per acquisitie (CPA) of per duizend-seconden bekeken (CPS). Denk ook aan je budget en de concurrentie op de advertentiemarkt die invloed hebben op de kosten. Plan en beheer je advertentiecampagne slim om je doelen te bereiken en kosten te besparen.

Om te adverteren op Facebook maak je advertenties en target je specifieke doelgroepen. Er zijn verschillende soorten ads, van statische afbeeldingen en carrousels tot video’s. Je kunt je doelgroep specificeren op basis van demografische gegevens, interesses, gedrag en andere criteria. Bovendien kun je kiezen voor betaling op basis van het aantal klikken, vertoningen, acquisities of bekeken seconden van je advertenties. 

De hoofdreden om op Facebook te adverteren is omdat je doelgroep zich daar bevindt. Dankzij Facebook’s geavanceerde targetingopties, kun je je advertenties tonen aan de juiste mensen op het juiste moment. Bovendien heb je verschillende advertentie formats om je merk op een creatieve manier te presenteren en de aandacht van je doelgroep te trekken. Voeg daar de flexibele betalingsopties aan toe waardoor je alleen betaalt voor resultaten en je weet waarom adveteren op Facebook zo aantrekkelijk is.

Online marketing

Wanneer wij voor jou aan de slag gaan, dan beginnen we met het bepalen van de doelgroep en hoe wij deze gaan aanspreken.

Welke overtuigingstechnieken gaan we toepassen en hoe kunnen we mensen zo persoonlijk mogelijk benaderen? Wanneer we dit goed in kaart gebracht hebben, dan zal er veel meer rendement behaalt worden op je Facebook campagnes.

Het schrijven van een goed script is zeer belangrijk. Wanneer we dit doen bepalen we hoe we in gesprek gaan met de verschillende doelgroepen.

Wat is de beste content voor iedere doelgroep en hoe kan men beloond worden als er gedaan wordt wat wij willen. Kortom, het strategisch spel is begonnen!

Gaan we aan de slag met de Facebook campagne, dan kunnen we een hoop dingen doen. Denk hierbij aan het creëren van landingspagina’s, het schrijven van posts, afbeeldingen designen en video’s ontwikkelen.

Nu is het tijd om de verschillende campagnes in te richten en te controleren. Wij betrekken jou in vrijwel iedere stap van het proces en we lopen de campagnes op basis van een script met jou door voordat we live gaan.

Het inrichten van de metingen is zeer belangrijk, dit zal zo goed mogelijk moeten gebeuren. Wanneer de metingen goed zijn, weten we precies welke Facebook campagne goed presteert en welke bijsturing nodig heeft.

Nadat we live zijn gegaan zullen we ervoor zorgen dat we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes verbeteren. We maken alles zo inzichtelijk mogelijk en we gaan aan de slag met duidelijke targets.

Loopt een Facebook campagne zeer goed en wil je nog meer mensen bereiken? Dan raden we het je aan om andere kanalen in te zetten. Denk hierbij aan Youtube, LinkedIn, Instagram of Google Ads.

Ieder kanaal versterkt elkaar en dit zal er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat je nog harder groeit. Of je dit wilt ligt natuurlijk geheel bij jou.

Facebook

Onze partners & certificaten

Wij werken samen met de de volgende online platforms. Samen houden we de kwaliteit hoog en zorgen we voor een meer dan up-to-date kennis.